İnternet güvenliği şirketi Kaspersky Lab uyarıyor:
Sosyal medyada bıraktığınız kişisel bilgileriniz toplanıp satılıyor.
Kaspersky Lab, geçtiğimiz hafta Rusya’nın başkenti Moskova’da güvenlik ve tehditlere bakış konulu bir etkinlik düzenledi. Gerek etkinlik sırasında görüşme fırsatı bulduğumuz şirket CEO’su Eugene Kaspersky gerek diğer şirket yöneticileri internet güvenliği, kişisel bilgilerin korunması ve sayısal hak yönetimi kavramlarının üzerine basa basa bir hâl oldular.
Eugene Kaspersky’nin röportajımız sırasında verdiği bir örneği sizlerle de paylaşmak isterim. Kaldı ki bu konu etkinlik sırasındaki çalışma gruplarındaki sunumlarla da değerlendirildi. Kullanıcılar yani bizler sosyal medyada birçok bilgimizi paylaşmayı çok seviyoruz. Bilgilerimizin yanında fotoğraf ve videolarımızı da paylaşıyoruz.
İşte Kaspersky’nin "kötü adamlar" olarak adlandırdığı korsanlar, öncelikle kendilerine bir hedef belirliyor. Sonrasında bu hedefin adı soyadından başlayıp, aile bilgileri sevdiği yemek, restoran, ülke ya da müziklere kadar birilerinin işine yarayacak tüm bilgilerinizi toplayıp sizin profilinizi oluşturuyor. Bu bilgileri sizin kaynaklarınızdan topladığı için de elinde yüzde yüze doğru -tabii bence yanılma payı çok daha yüksek bilgileri de işine yaraması muhtemel kişi ya da kurumlara iyi bir ücret karşılığında satıyor.
Aslında bu yeni bir yöntem değil. Alışık olduğumuz e-posta adreslerini toplayıp satarak bu adreslere spam e-posta gönderilmesini sağlayan bir adım ilerisi. Ancak milyonlarca e-posta adresini barındıran CD’lerden almak çok ucuz. Fakat bu bahsettiğimiz yöntemle edinilen kişisel bilgiler, kişinin popülaritesi ve internet kullanımına bağlı olarak kişi bin dolara kadar çıkabiliyor. Uzaktan bakınca korsanlar için çok kârlı bir yönteme benzese de benim gözüm gerçekten korktu, tedbiri artırmakta fayda var.
Sosyal medyada bıraktığınız kişisel bilgileriniz toplanıp satılıyor.
Kaspersky Lab, geçtiğimiz hafta Rusya’nın başkenti Moskova’da güvenlik ve tehditlere bakış konulu bir etkinlik düzenledi. Gerek etkinlik sırasında görüşme fırsatı bulduğumuz şirket CEO’su Eugene Kaspersky gerek diğer şirket yöneticileri internet güvenliği, kişisel bilgilerin korunması ve sayısal hak yönetimi kavramlarının üzerine basa basa bir hâl oldular.
Eugene Kaspersky’nin röportajımız sırasında verdiği bir örneği sizlerle de paylaşmak isterim. Kaldı ki bu konu etkinlik sırasındaki çalışma gruplarındaki sunumlarla da değerlendirildi. Kullanıcılar yani bizler sosyal medyada birçok bilgimizi paylaşmayı çok seviyoruz. Bilgilerimizin yanında fotoğraf ve videolarımızı da paylaşıyoruz.
İşte Kaspersky’nin "kötü adamlar" olarak adlandırdığı korsanlar, öncelikle kendilerine bir hedef belirliyor. Sonrasında bu hedefin adı soyadından başlayıp, aile bilgileri sevdiği yemek, restoran, ülke ya da müziklere kadar birilerinin işine yarayacak tüm bilgilerinizi toplayıp sizin profilinizi oluşturuyor. Bu bilgileri sizin kaynaklarınızdan topladığı için de elinde yüzde yüze doğru -tabii bence yanılma payı çok daha yüksek bilgileri de işine yaraması muhtemel kişi ya da kurumlara iyi bir ücret karşılığında satıyor.
Aslında bu yeni bir yöntem değil. Alışık olduğumuz e-posta adreslerini toplayıp satarak bu adreslere spam e-posta gönderilmesini sağlayan bir adım ilerisi. Ancak milyonlarca e-posta adresini barındıran CD’lerden almak çok ucuz. Fakat bu bahsettiğimiz yöntemle edinilen kişisel bilgiler, kişinin popülaritesi ve internet kullanımına bağlı olarak kişi bin dolara kadar çıkabiliyor. Uzaktan bakınca korsanlar için çok kârlı bir yönteme benzese de benim gözüm gerçekten korktu, tedbiri artırmakta fayda var.
BT Group | Bilim ve Teknoloji Ekibi